Cewki zapłonowe do samochodu

nanosilnik tłokowy silnik spalinowy silnik odrzutowy silnik wielopaliwowy silnik jonowy silnik o spalaniu zewnętrznym maszyna parowa turbin

Cewki zapłonowe do samochodu

Rodzaje silników

W zależności od rodzaju przetwarzanej energii:

zasilane energią chemiczną lub atomową
silnik cieplny
silnik o spalaniu wewnętrznym
nanosilnik
tłokowy silnik spalinowy
silnik odrzutowy
silnik wielopaliwowy
silnik jonowy
silnik o spalaniu zewnętrznym
maszyna parowa
turbina parowa
silnik Stirlinga
silnik elektryczny
silnik jonowy
silnik hydrauliczny
silnik pneumatyczny
silnik wiatrowy ? wiatrak
silnik wodny ? koło wodne, turbina wodna
silnik napędzany anihilacją ? hipotetyczny
silnik żywy ? człowiek, zwierzę ? nazwa aktualnie bardzo rzadko używana

W zależności od ruchu elementu odbierającego energię:

z ruchem posuwisto zwrotnym (silniki tłokowe)
z ruchem obrotowym (silniki turbinowe, silniki Wankla)
bez ruchomego elementu (silnik rakietowy, silnik liniowy).


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik


Silniki stosowane do napędu

Silniki stosowane do napędu lokomotyw spalinowych są budowane w układach od R6 wzwyż. Lokomotywy używane w Polsce mają silniki typu R6, V8, V12, V16 oraz silnik dwurzędowy (zob. ST43). Silnik widlasty V8 ma gorsze wyrównoważenie niż silnik R6, gdyż dopiero od 6 wykorbień wzwyż wału korbowego tzw. siły pierwszego i drugiego rzędu są sprowadzone do zera. W konstrukcjach współczesnych stopniowo odchodzi się od silników z liczbą cylindrów większą niż 12. Jest to spowodowane dużymi kosztami produkcji i serwisu tych silników, natomiast wysokie parametry robocze (moc, moment obrotowy) udaje się uzyskać poprzez wydajne układy doładowania silnika.
Cechy silnika widlastego

Zalety
Mniejsza długość silnika (krótszy wał korbowy)
Bardziej zwarta konstrukcja
Możliwość uzyskania dużych pojemności skokowych i dużych mocy

Wady
Bardziej złożona konstrukcja stopy korbowodu
Przy stosowaniu korbowodu doczepnego różna pojemność skokowa pomiędzy cylindrami pierwszego i drugiego rzędu (różnice pomijalne)
Przy pewnych kątach rozwidlenia skłonność do drgań silnika.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_widlasty


Drobne zlecenia dla pasjonata motoryzacji

Jak się okazuje, motoryzacja może stanowić bardzo korzystne zainteresowanie nie tylko dla fana tej dziedziny, ale również (a może przede wszystkim) dla jego najbliższego otoczenia. Posiadając znajomego lub członka rodziny o takiej pasji możemy szybko a przede wszystkim w bardzo oszczędny sposób utrzymać nasz pojazd w idealnym stanie. Naprawa auta lub wymiana części przeprowadzona przez fana motoryzacji będzie stanowiła dla niego doskonałą rozrywkę, natomiast dla nas będzie to sposób na uniknięcie wydatków związanych ze zleceniem tej pracy profesjonalnemu mechanikowi. Nic więc dziwnego, że większość osób zainteresowanych różnego rodzaju pojazdami świadczy takie usługi, jak wymiana części w gronie znajomych czy najbliższej rodziny.